Przydatne narzędzia dla handlowców i szefów sprzedaży

Praca z klientem bywa wymagająca: próby znalezienia wspólnego języka z kupującym kończą się sukcesem lub fiaskiem. Jedno jest pewne: im lepszy stajesz się w swojej pracy, tym większa potrzeba na to, by maksymalnie zautomatyzować proces sprzedaży. Brak konieczności wykonywania niektórych czynności samodzielnie może pomóc zaoszczędzić wiele czasu. W jaki sposób to zrobić?
Pełna analiza ofert
Z niektórymi, wysoko wyspecjalizowanymi narzędziami, możliwe jest sprawdzenie m.in. tego, że klient wszedł akurat na stronę z ofertą, jak dużo czasu na niej spędził i (ewentualnie) gdzie zatrzymał się na dłużej. Jeśli taka opcja jest niezbędna, narzędzia sprzedażowe dostępne np. na sellizer.pl dają również możliwość szybkiego kontaktu z klientem.
Jako że klienci bardzo rzadko mówią w pełni to, co myślą, istotnym jest, aby dowiedzieć się, co uważa na temat naszej oferty – nie bezpośrednio od niego. Dzięki narzędziom wspierającym sprzedaż możesz dokładnie dowiedzieć się, czy któreś fragmenty Twojej oferty przykuły jego uwagę na dłużej, co pominął, czy wydrukował któreś fragmenty. Możesz nawet uzyskać informację, czy przesłał Twoją ofertę do kogoś jeszcze!
Opcja powiadomień SMS
Oprócz powyższych danych na temat otwarcia oferty, narzędzia wspierające sprzedaż zapewniają Ci również wygodą możliwość uzyskania informacji o tym, że oferta jest aktualnie przeglądana – w formie SMSowej. Dzięki temu możesz szybko, łatwo i pewnie dowiedzieć się, a także – w razie potrzeby – podjąć próbę kontaktu z potencjalnym klientem.
Nie przegapisz momentu, w którym konsument otworzy wiadomość, którą otrzymał. Zyskasz szansę na wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości i natychmiastową reakcję na pojawiające się w toku czytania zagadnienia sporne.
Otwieranie wiadomości e-mail – koniec z wątpliwościami
Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się wysłać ofertę i nie uzyskać na nią żadnej odpowiedzi – mamy odpowiedź na ten problem. Na szczęście, oprócz funkcjonalności poczty, które bywają zawodne, dostępne są również specjalne narzędzia, dzięki którym dowiesz się, czy klient w ogóle otworzył ofertę.
Czy warto?
Zapewne zastanawiasz się, czy w ogóle warto inwestować w takie narzędzia. Odpowiadamy: jak najbardziej. Dzięki nim w szybki i skuteczny sposób poznasz preferencje swoich klientów, ewentualne słabe strony oferty, a także fragmenty, które budzą szczególne zainteresowanie.
Automatyzacja części procesów pozwala na uzyskanie wielu informacji szybciej i pewniej, a niektóre z nich – w ogóle nie są dostępne bez narzędzi wspierających sprzedaż.